Fl-netfej-új copy.jpg
  • Schrack-head-nov-16.jpg
  • Schrack-head-nov-16.jpg
  • Schrack-head-nov-16.jpg
Regisztráció
 
Programelőzetes  

2018. június 28.

IV. TŰZESETEK VIZSGÁLATA, TAPASZTALATAI

Járműtűzeket elemző konferencia

Helyszín:
Kecskemét Városháza díszterme
Kecskemét, Kossuth tér 1.

Szervezők:
 Bács-Kiskun Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság Tűzmegelőzési Bizottsága
Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt.

A rendezvény célja a tűzesetekhez kapcsolódó hatósági, mérnöki, szakértői tapasztalatok feldolgozása a vizsgálat módszertanának, illetve a tűzoltás és tűzmegelőzés fejlesztése érdekében.

 

 

2018. június 19-21.
IFSEC Nemzetközi Biztonságtechnikai és Tűzvédelmi Szakkiállítás
FIREX Nemzetközi Tűzvédelmi
Szakkiállítás


Rendező: UBM plc
Ludgate House 245 Blackfriars Road
SE19UY London, NAGY BRITANNIA
communications@ubm.com
 www.ubm.com
Vásári kapcsolat:
stuart.dacre@ubm.com
 www.ifsec.co.uk
Magyarországi kapcsolat:
Interpress Kiállítások Kft.
1 302-7525
 office@interpress.hu
 www.interpress.hu
Seifert Ibolya
 seifert@interpress.hu





Az IP technológia megjelenése a tűzjelzéstechnikában


Schrack-2.jpg

Az automatikus tűzészlelő és jelző rendszerek fejlődése szorosan összefügg az elektronika fejlődésével. Az első korszerűnek nevezhető rendszerek az ötvenes években készültek tranzisztoros, diszkrét alkatrészek felhasználásával. Hamarosan megjelentek az integrált áramkörök, illetve az integrált áramköröket alkalmazó tűzjelző központok, érzékelők is. A nyolcvanas évektől a mikroprocesszor technika adott új lendületet a tűzjelző rendszerek fejlesztésének. Az egyre nagyobb teljesítményű chipek már az informatika, az internet világába vezetik a korszerű tűzjelző rendszereket.

Természetesen a tűzjelző rendszerekre vonatkozó szabványok, előírások elkülönült, csak tűzjelzés céljára használható hálózatot írnak elő.
Milyen szerepet kaphat így itt az informatika, az IP technológia?
Való igaz, hogy a szabványok és a vonatkozó előírások a tűzjelző rendszerek részére teljesen elkülönült, csak tűzjelzés céljára használható hálózatot írnak elő, ami így helyes, és bizonyára még hosszú ideig így is marad. Másrészt viszont látni kell, hogy a piac igényli a korszerű informatika nyújtotta előnyöket és eszközöket a megjelenítés, távjelzés, távkezelés és távkarbantartás területén.
Cégünk, a Schrack Seconet elsőként látott neki az új technológia által nyújtott előnyök kiaknázásának.
Az IP technológia három területen biztosít új szolgáltatásokat a tűzjelző rendszerek üzemeltetőinek, karbantartóinak.

Schrack-4.jpg1. Információ továbbítása

A tűzjelző rendszerről információt továbbít tetszőleges helyre bármilyen időpontban.

2. Távkezelés

A tűzjelző rendszer kezelése tetszőleges helyről lehetővé válik akár asztali számítógépről vagy egy applikáció révén mobil végkészülékről, mobiltelefonról, tabletről.

3. Szerviz, karbantartás

Az IP technológia érezhető előnyt jelent a gyors hibakeresésben, az azonnali reakcióképességben. A szervizközpont a hiba megjelenésének pillanatában reagálhat, illetve szervizrutinok futtatásával megelőzheti a hiba kialakulását. Ezáltal a szervizszolgálat hatékonyabbá válik, az üzembiztonság pedig jelentősen nő.
Az új technológia az informatika világába emeli a tűzjelző rendszereket, új tulajdonságokkal, jellemzőkkel gazdagítva őket:

o „Bárhol - bármikor” – helytől, időtől függetlenül mindig elérhetők,
o a tűzjelző központok automatikusan üzenetet küldenek a kompetens személyeknek,
o a szakemberek azonnali beavatkozása lehetővé válik tetszőleges helyről,
o centralizált ellenőrzés, támogatás válik lehetővé tetszőleges számú és elhelyezkedésű tűzjelző központra,
o kezelés biztosítása mobil eszközökről, amire eddig csak helyhez kötötten volt lehetőség. n


Lufthansa Technik Budapest

Levegővel stabilizált hangár tűzjelző rendszere

SBT-2.jpg

Az építményt alacsony nyomású (kb. 20 mbar), egymás mellé párhuzamosan rögzített nyomástartó csövekből alakították ki. Anyaga nem éghető, 0,48 milliméter vastagságú poliészter szövet, PVC bevonattal, amely -30°C és +70°C között megtartja fizikai paramétereit.
Az építmény hossza 62 m, szélessége 55 m, külső magassága 23 m, belmagassága 18 méter. A szerkezetet olyan módon csavarozták a betonhoz és rögzítették a hevederekkel, hogy az ellenálljon akár 120 km/h sebességű szélnek, amely hatására 3 méteres oldalirányú deformáció is előfordulhat.
A folyamatos működést automatikus vezérlő rendszer biztosítja, mérve a csövek nyomását, szabályozva a nyomástartó kompresszorok teljesítményét, figyelve azok energiafelvételét.
A világításról fix és mobil világító berendezések gondoskodnak. A fűtéshez két darab, egyenként 232 kW teljesítményű és 16 000 m3/óra légszállítású fűtőberendezés került kiépítésre.
Fontos jellemzője a hangárnak, hogy, ideiglenes építményről lévén szó, gyorsan lebontható és akár más helyszínen újra felállítható.SBT-3.jpg
A tűzjelző rendszer tervezésére, kiépítésére és üzembe helyezésére az SBT Protect Kft. kapott megbízást. A szakhatóság (Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság) részéről Kadlót András tűzoltó őrnagy segítette munkánkat az egyeztetések alkalmával.
A tűzjelző rendszer tervezésekor az alábbi szempontokat tartottuk szem előtt:
- a rendszernek kompatibilisnek kell lennie a Lufthansa Technik meglévő tűzjelző rendszerével, lehetőleg annak bővítéseként készüljön az új rendszer,
- a levegővel stabilizált hangár tűzjelző eszközeiről érkező riasztásoknak meg kell jelennie a Budapest Airport grafikus megjelenítő felületén, alaprajzos formában is,
- a hangár maga nem teherbíró szerkezet, ezért arra semmilyen berendezést, kábeltartó szerkezetet elhelyezni, felszerelni nem lehet,
- a kivitelezésre a hangár felfújását követően rövid idő áll csak rendelkezésre,
- mivel a hangár ideiglenes építmény, a rendszert is egyszerűen elbonthatónak és máshol újra felépíthetőnek kell kialakítani.
SBT-4.jpgA fentieket, továbbá a hangár gyártójának korábbi tapasztalatait és a Madridban álló hasonló hangárban kiépített rendszer jellemzőit figyelembe véve született meg a megoldás.
A védelem gerincét automatikus, háromszenzoros lángérzékelők adják, amelyek átfedéssel figyelik a hangárban elhelyezhető repülőgépek alatti és feletti területet. Tervezéskor 1 m2 felületű folyadéktűzzel és a legkisebb korrekciós tényezővel számoltunk. Eredményként lángérzékelőként egy 16 méteres oldalhosszúságú kocka alakú lefedettségi területtel terveztünk.
Emellett sűrűn elhelyezett, utánvilágító táblákkal is megjelölt kézi jelzésadók biztosítják az emberi tűzjelzés lehetőségét.
A tűzjelzést két független hangjelző vonalon elhelyezett 5-5 db hang-fényjelző biztosítja, amelyek felváltva kerültek felszerelésre az egyenletes elosztás érdekében. A tűzjelző hurokra ezek FDCIO223 típusú illesztő modulokkal és segéd-tápegységgel kapcsolódnak. A hangnyomás – a visszaverődéseknek köszönhetően - nagyjából egyenletesen 86 dB(A) érték körüli a teljes hangár területén (üres állapotban).
A megvalósított kivitelezésben a tűzjelzés technikai eszközök 10 db – egymástól arányos távolságra, a sátor oldalai és hátsó fala mentén elhelyezett – 4 méter magas fém oszlopon kerültek elhelyezésre. Minden oszlopon helyet kapott egy Siemens FDF 241-9 típusú lángérzékelő, egy FDM223 típusú kézi jelzésadó és egy hang-fényjelző.
Az oszlopos elhelyezés segített a kivitelezési idő rövidítésében is, mert az oszlopok előre legyárthatók és szerelvényezhetők voltak, így a helyszínen csak a rögzítésük, bekötésük és a kábelezés kiépítése történt meg.SBT-5.jpg
A perifériák egy alépítményen keresztül csatlakoznak a közelben álló fix hangár és egyéb létesítmények felügyeletét ellátó tűzjelző központra, visszatérő hurkos kialakításban, tűzálló kábelek alkalmazásával.
A SIEMENS Sinteso rendszerben minden érzékelőben és egyéb eszközben beépített rövidzár-szakaszoló található, így egy eszköz kiesése, a vezeték rövidzárlata vagy szakadása esetén az összes többi érzékelő és a csatlakoztatott modulok teljesen működőképesek maradnak. A rendszer megadja a hiba pontos helyét.
A tűzjelző központ csatlakozik a Budapest Airport nagybiztonságú IT hálózatára, összeköttetést biztosítva a TOPSYS grafikus felügyeleti központtal, amely térképes megjelenítéssel juttatja el a tűzjelzéssel és hibajelzéssel kapcsolatos információkat a Repülőtéri Tűzoltóság központjába és a BA Zrt. üzemeltetéséhez, a nap 24 órájában. n







Hírlevél regisztráció
*
*
Kérjük másolja be a következő karaktereket: 972LK  
A * jelölésű mezők kitöltése kötelező!
Rendeld meg a Florian exPress Magyar Tűzbiztonsági Folyóiratot!
Megjelenik évente 6-szor.
Előfizetési díja egy évre: 5292 Ft.
info@firepress.hu
konifo-banner-florian.gif konifo-banner-florian.gif

A Florian express 2018 májusi számának tartalmából:

 

 🔥Fókuszban

 - Fűtőanyagcellával a hatékony tűzmegelőzésért

🔥Tűzjelzés és vészhelyzeti kommunikáció

- A biztonság új dimenziója a Siemenstől: Cerberus DMS felügyeleti rendszer

- Commend – Ipari vészhívó és vezérlő terminálok

- Lakások tűzjelző érzékelőinek távfelügyelete

🔥Építés és tűzvédelem

- Ásványgyapot anyagok alkalmazása a homlokzati hőszigetelésekben

🔥Tűzoltás és műszaki mentés

- Innovatív járműtűzvédelem Magyarországon

- Új PAC 6x00/8x00 személyi gázdetektor család

-  Sokféle jármű, egyféle cél 2.

🔥Történelem

- Elmaradt rendszerváltás IX. rész

- Garázsok tűzbiztonsága - Anno

 
 

 

 

 

 

 

Laptulajdonos: Fire Press Kft.  2484 Gárdony-Agárd, Pf. 8.  Tel.: (22) 789-439, Fax: (22) 789-358  E-mail: info@firepress.hu
Copyright ˆ 2003 . Minden jog fenntartva.
A weblap a WEB-SET rendszeren üzemel. Készítette a BIT-Hungary Kft.