E-press-fej-2016-végleges copy.jpgSchrack-head-nov-16.jpg
  Webtérkép    
FŐOLDAL
(A hét cikke)

Programelőzetes  

 

2017 Október 17-18.


LASTFIRE FOAM SUMMIT
9th INTERNATIONAL CONFERENCE FOR FIRE BRIGADES
IN THE HIGH HAZARD INDUSTRY

Veszélyes ipari létesítmények létesítményi tűzoltóságainak 9. Nemzetközi Konferenciája

Szervező:
FER Tűzoltóság – a LastFire csoport

Tárgy:
a tűzoltó habképző anyagok jellemzőin és felhasználásán túl a gyártástól a megsemmisítésig történő kezelése (from cradle to grave foam management), és a habképző anyagokkal kapcsolatos környezetvédelmi kérdések, a környezetterhelés minimalizálása


Az előadásokat a tűzoltó habképző anyagokkal kapcsolatos szabályozási, végfelhasználói, ipari és szolgáltatási részterületeken tevékenykedő, nemzetközileg elismert szakemberei tartják. 

A rendezvény nyelve angol, nem lesz tolmácsolás

 Helyszín:
Aquincum Hotel, 1036 Budapest, Árpád fejedelem útja 94.

További információ és jelentkezés
 +36/209 550 072

zmeszaros@fer.hu
 

Az LTSZ támogatja a létesítményi tűzoltóságok képviselőinek részvételét, ezért korlátozott létszámban térítésmentes részvételi lehetőséget (nagyobb létszám-igény esetén kedvezményes részvételt) biztosít a tagszervezeteknek

 

 



Tűzoltó gépjárművek

Elstartolt a negyedik generáció (PANTHER 8x8)

A szuperlatívuszok új tűzoltó gépjárműve a világ legnagyobb repülőterei számára

 

  • §  Teljesítményoptimalizált csúcs jármű új szivattyúval és kabinnal
  • Az első járműveket a párizsi-Charles-de-Gaulle és a dubai-i International Airport állította szolgálatba
  • A bécsi repülőtér a teljes tűzoltó gépjármű flottáját lecseréli

 

7-rosenbauer-a-2017.jpgA világhírű osztrák tűzoltó gépjármű gyártó Rosenbauer cég június végén mutatta be a nyilvánosságnak is minden eddigi idők legnagyobb tűzoltó gépjárművének negyedik generációját. A Panther 8x8 a Rosenbauer márka legnagyobb teljesítményű repülőtéri tűzoltó gépjárműve. Várhatóan a világ olyan legnagyobb repülőterein fognak feltűnni, amelyek olyan repülőgépeket szolgálnak ki, mint például az A380 Airbus, valamint földrajzi kiterjedtségük különleges igényeket támaszt a tűzoltó gépjármű gyorsulásával, csúcssebességével és oltóanyag mennyiségével szemben. A Panther gyártmánysorozat zászlóshajója számos nagy európai repülőtér biztonságán őrködnek, mint például Párizs mindkét repterét, az Orlyt és a Charles de Gaulle, a szinte forgóajtóként üzemelő két német repülőteret, a berlinit és a düsseldorfit, valamint az athéni, genfi moszkvai oszlói és prágai repülőtereket, hogy csak néhányat említsünk a sokkal több közül.

Nemzetközi szinten a Panther 8x8 mindenek előtt Ázsiában és az arab térségben van erőteljesen jelen. Beijing, az utasforgalom tekintetében a világ legnagyobb repülőtere több ilyen járműt is üzemeltet, akárcsak Shanghai-Pudong, Guangzhou és Hong Kong. Indiában Új-Delhiben állomásoznak 8x8-asok, további nagy 8x8 flották találhatók Japán, Szaud-Arábia, Katar és Oman repülőterein. És persze Kapstadtban, Johannesburgban és Durbanban is évek óta készenlétben van a Rosenbauer királyosztályba tartozó tűzoltó gépjárműve.

 

Teljesítmény, biztonság, komfort

 

Az első Panther 8x8-ast 1992-ben állították szolgálatba a genfi repülőtéren, mára a negyedik generációs 8x8 készült el. Akár csak az új Panther 4x4-esek és 6x6-osok, amelyek immár két éve vannak a piacon, az új Panther 8x8-asok is három lényeges ponton estek át jobbításon. A jármű immár nagyobb motor- és oltásteljesítménnyel rendelkezik, a benne ülőknek nagyobb biztonságot kínál és komfortosabban, pontosabban kezelhető, mint az elődmodellek. Mindez egy járműben az alváznál, a felépítménynél, az oltástechnikánál és a villamosság/elektronikánál egy kézből ered. Az első újgenerációs járművek a párizsi Charles de-Gaulle, a dubai-i International Airport és a Bécs- Schwechat repülőterekre kerülnek.

 

Feljavított menetdinamika

Egy Panther 8x8 52 tonnás, emellett 19000 l oltóanyagot szállít a fedélzetén. Hogy a kifutópályán megteendő sprintet a megadott időn belül teljesíthesse, két, egyenként 700 lóerős Euro-5 motorral lett ellátva. Opcionálisan Euro-6 motorokkal is felszerelhetők az új Panther 8x8-asok.

Összekapcsolva az erőcsomagot kevesebb, mint 25 másodperc alatt gyorsítják fel 0-ról 80 km/h-ra és 135 km/h végsebességről gondoskodnak. Szétkapcsolt üzemmódban az egyik motor a kerekeket hajtja, a másik a szivattyút hajtja meg a pump-and-roll (szivattyúműködtetés menet közben) üzemmódhoz. Az átdolgozott hajtáskoncepció rövidebb kapcsolási időt tesz lehetővé pump-and-roll üzemmódba és vissza a kétmotoros hajtás üzemmód állapotába. Egy módosított súly- és tengelyterhelésnek valamint az összsúlypont mélyebbre helyezésének köszönhetően a menetdinamika és –stabilitás erőteljesen tovább javult.

 

Erősebb szivattyú

Oltástechnikai szívként a Panter 8x8-ban az új N 110 nagy teljesítményű szivattyú dobog. Ez a szivattyú egy optimalizált szivattyúhajtással rendelkezik és percenként 10 000 l vizet szállít 10 bar nyomás mellett. Az oltóanyag kijuttatására különböző teljesítményosztályokba tartozó vízágyúk szolgálnak, mindenekelőtt az RM80 tetőmonitor, amelynek átbocsátása 9000 l/perc, lőtávolsága vízzel 100 m, hab-üzemmódban 90 m, valamint az új RM35 a maga 4750 l/perc teljesítményével, 85 m (víz) illetve 76 m (hab) hatótávolsággal.

A talaj közeli tüzek (futómű) jobb leküzdhetősége érdekében az RM35-t egy süllyeszthető front-oltókarra szerelték, amely az önvédelmi fúvókarendszerhez kapcsolódik. A magasból történő tűzoltáshoz a Panther 8x8 Stinger oltókarral szerelhető, amely 16 illetve 20 m magasságig nyújtható ki.

 

Jobb lett bent ülők védelme

Az új Panther kabinjában ülő csapat védelme kiváló, amit az ECE R29/3 szerinti törésteszt sikeresen igazolt. A kabin emellett több helyet és pakolási lehetőséget, valamint a nagyobb üvegfelületeknek, a karcsúbb A-oszlopnak és a keskenyebb műszerfalnak köszönhetően lényegesen jobb kilátást kínál.

A kabinban lévő modern komfortról új kabincsapágyazás gondoskodik, amit a javított szigetelés a talajegyenetlenségekből származó mozgásoktól hoz magával. És az új Panter 8x8-ban most a szivattyú is határozottabban függetlenített a szivattyúháztól, úgy, hogy például a pump-and-roll üzemmódban keletkező rezgések nagyon visszafogott mértékben tevődnek át a szomszédos részegységekre.

 

Bécs teljesen átáll

Ausztria legnagyobb légikikötője, a Bécs-Schwechati repülőtér teljes repülőtéri tűzoltó gépjármű flottáját lecseréli és a jövőben több 7-PANTHER-b-2017.jpgRosenbauer tűzoltó gépjárműt üzemeltet: az E8000/E3000 mentőlépcsők mellett, amelyek már rendszerben vannak, év végéig két Panther 6x6 S-t állít szolgálatba, amelyekkel a repülőtéri tűzoltóság közutakon és az ellátási területhez tartozó ártéren is vonulhatnak. A következő évben aztán további négy új Panther 8x8-ast vesznek fel a járműparkba, hogy ez által Bécs repülőtere világviszonylatban a legmodernebb repülőtéri tűzoltó- és műszaki mentő gépjármű flottával rendelkezzen.

 

Az új Panther 8x8 számokban

 

Alváz Rosenbauer 52.1400 8x8

Motor:          2 x Volvo D16 Euro 5 (Euro 6 opcionális)
Teljesítmény:          1.030 kW (1.400 PS)
Váltó: Allison automata váltó
Fékek:          tárcsafékek
Legénység:   1 + 5 fő
Oltóanyag:    16.800 l víz, 2.200 l habképző és 500 kg por / CO2
Szivattyú:     N110 10.000 l/min teljesítménnyel 10 báron
Hab bekeverő rendszer:    FOAMATIC E
Tető ágyú:    RM80            9.000 l/perc
Frontágyú:    RM35            4.750 l/perc
Oltókarok (opcionális):      STINGER, HVLA (nagy mennyiség kis roham)
Méretek H x Sz. x M:        13,1 x 3,0 x 3,7 m Illetve. 12,0 x 3,0 x 3,7 m
Súly: 52 t

A Magirus megállíthatatlan a fejlesztésben

 Magirus-1.jpg




A Magirus a világ vezető innovátora a magasból mentő létrák területén. Az 52, 55, és 60 méteres magasság után új dimenzióba törve kifejlesztette és bevezette M68L típusú modelljét, mely 68 méteres munkamagasságával jelenleg a világ legmagasabb magasból mentő létrája.




 
 
 
 
 
 
 
 
Rendeld meg a Florian exPress Magyar Tűzbiztonsági Folyóiratot!
Megjelenik évente 6-szor.
Előfizetési díja egy évre: 5292 Ft.
info@firepress.hu
Drager-oldal.jpgkonifo-banner-florian.gif

A Florian express 2017 októberi számának tartalmából:

 🔥Fókuszban

A SEVESO III. irányelv magyarországi adaptálásának várható hatásai a 
veszélyes üzemekre és a hatóság feladataira 2. rész

- Még egyszer a SEVESO Irányelvekről

🔥Tűzjelzés és vészhelyzeti kommunikáció
- Fókuszban a POLON 6000 tűzjelző központl

- Schrack tűzjelző központok az informatikai hálózatban

🔥Építés és tűzvédelem
- Gondolatok füstelvezetésről, frisslevegő bepótlásról – földfelszín alatt

- 30 centiméteres vastagságban is biztonságos az EPS

- Szigetelni hitelbőlis megéri

- A „London-katasztrófa” – Kísérlet egy tűzeset „távelemzésére”

🔥Tűzoltás és műszaki mentés
- Dräger PSS 3000/4000/5000/7000 sűrített levegős légzőkészülékek és a 
hozzájuk kapcsolódó állarcba integrált csapatkommunikáció
- 50 éve a szakmában!

🔥Történelem
- Elmaradt rendszerváltás IV. rész

 
 

 

 

 

 

Tűzjelzés és vészhelyzeti kommunikáció

- POLON 6000 tűzjelző központ – elosztott architektúrával

- Morley by Honeywell

- Biztonság és kommunikáció

 

Építés és tűzvédelem

- Tűzálló kábeltartó szerkezetek az OBO Bettermanntól

- Energiahatékonyság – a gázóra nem hazudik

- Gravitációs hő- és füstelvezetés

 

Tűzoltás és műszaki mentés

- CL-Profilok: Bevált koncepció új lehetőségekkel

- Úton a Dräger – Safety Kamionos Roadshow 2017

Történelem

- Elmaradt rendszerváltás III.

Laptulajdonos: Fire Press Kft.  2484 Gárdony-Agárd, Pf. 8.  Tel.: (22) 789-439, Fax: (22) 789-358  E-mail: info@firepress.hu
Copyright ˆ 2003 . Minden jog fenntartva.