E-press-fej-2016-végleges copy.jpg
  Webtérkép    
FŐOLDAL
(A hét cikke)

Programelőzetes  

 

 
2018. május 15-18.
IPAR NAPJAI Kiállítás
Rendező: HUNGEXPO Vásár és Reklám Zrt.
Helyszín: Hungexpo Budapesti Vásárközpont
1101 Budapest, Albertirsai út 10.



10-sbt-szalag.gif

Tűzoltó gépjárművek

A Bécs-Schwechat nemzetközi repülőtér Rosenbauer Pantherekkel bővítette repülőtéri tűzoltógépjármű-flottáját

 

11-Rosi-Panther.jpg

Mostantól két Rosenbauer Panther 6x6 S és négy Rosenbauer Panther 8x8 típusú repülőtéri tűzoltó gépjármű erősíti a Bécs-Schwechat nemzetközi légikikötő repülőtéri tűzoltóságát és az ott megforduló utasok biztonságát. A repülőtéri igazgatóság ezúttal 5 millió Euró (több mint másfélmilliárd forint) költségráfordítással hajtott végre – mondhatni brutális méretű – flottafejlesztést repülőtéri tűzoltógépjármű-parkján. 

„Repülőterek esetében a biztonság abszolút előtérben szereplő feladat, és a bécsi repülőtér ebben a tekintetben a legmodernebb technikára szavaz”, nyilatkozta Julian Jäger, a Bécsi Repülőtér AG elnöke. „A Rosenbauer AG a repülőtéri tűzoltó gépjárművek világszerte piacvezető gyártója. járművei a világ legnagyobb repülőterein teljesítenek szolgálatot. Az új Pantherekkel bővülő flottánk a ma ismert legmagasabb műszaki színvonalra emelkedik, és örülünk annak, hogy a ma ismert legnagyobb és legmodernebb repülőtéri tűzoltó gépjármű az osztrák repülőtérre Ausztriából érkezik”.
Az ily módon Leondingból Schwechatra érkezett „legnagyobbakat és legmodernebbeket” október 5-én a Bécs-Schwechati repülőtéren mutatta be a Rosenbauer AG vezérkara az európai szaksajtó számos képviselőjének.
A rendezvény keretében Dieter Siegel, a Rosenbauer AG elnöke A Rosenbauer cég idei első háromnegyedévi teljesítményéről adott számot, majd Michael Kaiser, a repülőtéri tűzoltógépjárművek termékmenedzsere mutatta be az összes lehetséges (ICAO, EASA, ADV, FAA és NFPA) követelményeket messzemenően kielégítő Panther-család valamennyi tagját, a királyosztály új 8x8-ast, a mértékadó 6x6-ost, a mindent tudó 6x6 S típust, a sprinter 4x4-est valamint a kompakt 4x4 Air típust, a hangsúlyt természetesen mindvégig a schwechati hatra (új 8x8 és 6x6 S) helyezve.

Gyorsabb, erősebb, biztonságosabb – egy nevezőre hozva ezek lennének az új Panther 8x8 előnyei. A Rosenbauer királyosztály zászlóshajója a piacon már két éve sikeres Panther 6x6 műszaki fejlesztésein tovább építkezve tökéletesítette a repülőtéri tűzoltó gépjárművek sorát. A Panther 8x8 típussal az összes Panther modell új generációra állt át, és immár a 4x4-ek, 6x6-ok és 8x8-ak variánsaiból, a rövid és hosszabb tengelytávú 8x8-akból, valamint a meglévő 4x4 ás 6x6 verziókból álló a flotta állhat a repülőterek rendelkezésére, valamint a 6x6 S típus, amellyel a tűzoltók közutakon is vonulhatnak.


Fokozottt teljesítmény


Az új 8x8-as Panther modellt lenyűgöző teljesítményadatok jellemzik mind a menetdinamikára mind az oltásteljesítményre vonatkozólag. A jármű farrészében elhelyezett dupla Volvo motor meghajtás 1400 lóerőt állít elő 16 literes lökettérfogatából. Euro-6 változata pedig 50 lóerővel még ennél is többet – ami az 52 tonnás járműt 135 km/h feletti csúcssebességre képes felgyorsítani. A gyors erőátvitelről két Allison váltó, a menet- és kanyarstabilitásról aszfalton és laza talajú terepen spirálrugós egytengelyes felfüggesztés gondoskodik. Lényegesen gyorsabb mint korábban. Az átdolgozott meghajtás-koncepciónak köszönhetően a szivattyú Pump-and-Roll üzemmódban való indítása és elzárásának ideje harmadával rövidült le.


Integrált oltástechnika


Miként az egész jármű, a beépített N110 szivattyú is új fejlesztés. Teljesítménye 10 bar nyomás mellett 10 000 l/perc. Az új szivattyú tökéletesen egybehangolt a Pantherben integrált oltástechnikával, amihez egyfelől egy rendkívül precíz, teljesen automatikus hab bekeverő rendszer (benne léghabképző rendszer), másfelől egy elektonikus vezérlésű, 9 000 l/p teljesítményű, 100 m hordtávolságú hab- vízágyú is tartozik.
Rendkívül mozgékony oltókar nyújtja meg a Panther hatótávolságát minden irányban. A Stinger oltókar 16,5 m (opcionálisan 20,0 m) nyújtható ki, és így lehetővé válik a repülőgéptűz leküzdése felülről vagy egy magasított oldalsó pozícióból. Ezen felül az oltókar felszerelhető egy oltólándzsával (Piercing tool), amivel a repülőgép törzsének fala átszúrható és oltóanyag juttatható a belső térbe. Az új HVLA frontoldali oltókar, ami a körkörös védelemre telepíthető, ugyancsak megkönnyíti a talajtüzek (kiömlő kerozin), vagy a talaközeli (futóműtüzek) oltását.


Védett beavatkozók


Az új, az ECE R29-3 törésteszttelt utasfülkében a vonuló raj olyan jó biztonságot élvezhet, mint még soha. Hárompntos biztonsági öv és opcionális oldallégzsákok gondoskodnak a biztonságról. A fülkéből való kilátás a Panther továbbfejlesztése során lényegesen javult, a be- és kiszállást a szélesen nyíló zsanérok vagy pneumatikus nyitású külső ajtók lényegesen megkönnyítették.
Egy a sorozatalvázakkal kapcsolatban ismert új, elektronikus fékrendszer ugyancsak fokozza a Panther biztonságosságát, akár az asszisztensrendszerek, mint például az elektronikus keréknyomás felügyelet.


Több hely, jobb szervizelhetőség


A jármű bal- és jobboldalán található mindkét málhatérben egyformán sok hely van, aminek köszönhetően mindkettőbe gyorsbeavatkozó egység telepíthető. Az oltástechnika kezelőpanelje a műszerterekben található és ezúttal ergonómiailag előnyösebb magasságba lett telepítve.

A jobb hozzáférhetőség céljából számos szerviznyílást alakítottak ki, például a hátsó teret kettéosztották, vagy a műszerfal keskenyebb kialakítást kapott. 

Fotók: Rosenbauer


 

 Elstartolt a negyedik generáció (PANTHER 8x8)

A szuperlatívuszok új tűzoltó gépjárműve a világ legnagyobb repülőterei számára

 

  • §  Teljesítményoptimalizált csúcs jármű új szivattyúval és kabinnal
  • Az első járműveket a párizsi-Charles-de-Gaulle és a dubai-i International Airport állította szolgálatba
  • A bécsi repülőtér a teljes tűzoltó gépjármű flottáját lecseréli

 

7-rosenbauer-a-2017.jpgA világhírű osztrák tűzoltó gépjármű gyártó Rosenbauer cég június végén mutatta be a nyilvánosságnak is minden eddigi idők legnagyobb tűzoltó gépjárművének negyedik generációját. A Panther 8x8 a Rosenbauer márka legnagyobb teljesítményű repülőtéri tűzoltó gépjárműve. Várhatóan a világ olyan legnagyobb repülőterein fognak feltűnni, amelyek olyan repülőgépeket szolgálnak ki, mint például az A380 Airbus, valamint földrajzi kiterjedtségük különleges igényeket támaszt a tűzoltó gépjármű gyorsulásával, csúcssebességével és oltóanyag mennyiségével szemben. A Panther gyártmánysorozat zászlóshajója számos nagy európai repülőtér biztonságán őrködnek, mint például Párizs mindkét repterét, az Orlyt és a Charles de Gaulle, a szinte forgóajtóként üzemelő két német repülőteret, a berlinit és a düsseldorfit, valamint az athéni, genfi moszkvai oszlói és prágai repülőtereket, hogy csak néhányat említsünk a sokkal több közül.

Nemzetközi szinten a Panther 8x8 mindenek előtt Ázsiában és az arab térségben van erőteljesen jelen. Beijing, az utasforgalom tekintetében a világ legnagyobb repülőtere több ilyen járműt is üzemeltet, akárcsak Shanghai-Pudong, Guangzhou és Hong Kong. Indiában Új-Delhiben állomásoznak 8x8-asok, további nagy 8x8 flották találhatók Japán, Szaud-Arábia, Katar és Oman repülőterein. És persze Kapstadtban, Johannesburgban és Durbanban is évek óta készenlétben van a Rosenbauer királyosztályba tartozó tűzoltó gépjárműve.

 

Teljesítmény, biztonság, komfort

 

Az első Panther 8x8-ast 1992-ben állították szolgálatba a genfi repülőtéren, mára a negyedik generációs 8x8 készült el. Akár csak az új Panther 4x4-esek és 6x6-osok, amelyek immár két éve vannak a piacon, az új Panther 8x8-asok is három lényeges ponton estek át jobbításon. A jármű immár nagyobb motor- és oltásteljesítménnyel rendelkezik, a benne ülőknek nagyobb biztonságot kínál és komfortosabban, pontosabban kezelhető, mint az elődmodellek. Mindez egy járműben az alváznál, a felépítménynél, az oltástechnikánál és a villamosság/elektronikánál egy kézből ered. Az első újgenerációs járművek a párizsi Charles de-Gaulle, a dubai-i International Airport és a Bécs- Schwechat repülőterekre kerülnek.

 

Feljavított menetdinamika

Egy Panther 8x8 52 tonnás, emellett 19000 l oltóanyagot szállít a fedélzetén. Hogy a kifutópályán megteendő sprintet a megadott időn belül teljesíthesse, két, egyenként 700 lóerős Euro-5 motorral lett ellátva. Opcionálisan Euro-6 motorokkal is felszerelhetők az új Panther 8x8-asok.

Összekapcsolva az erőcsomagot kevesebb, mint 25 másodperc alatt gyorsítják fel 0-ról 80 km/h-ra és 135 km/h végsebességről gondoskodnak. Szétkapcsolt üzemmódban az egyik motor a kerekeket hajtja, a másik a szivattyút hajtja meg a pump-and-roll (szivattyúműködtetés menet közben) üzemmódhoz. Az átdolgozott hajtáskoncepció rövidebb kapcsolási időt tesz lehetővé pump-and-roll üzemmódba és vissza a kétmotoros hajtás üzemmód állapotába. Egy módosított súly- és tengelyterhelésnek valamint az összsúlypont mélyebbre helyezésének köszönhetően a menetdinamika és –stabilitás erőteljesen tovább javult.

 

Erősebb szivattyú

Oltástechnikai szívként a Panter 8x8-ban az új N 110 nagy teljesítményű szivattyú dobog. Ez a szivattyú egy optimalizált szivattyúhajtással rendelkezik és percenként 10 000 l vizet szállít 10 bar nyomás mellett. Az oltóanyag kijuttatására különböző teljesítményosztályokba tartozó vízágyúk szolgálnak, mindenekelőtt az RM80 tetőmonitor, amelynek átbocsátása 9000 l/perc, lőtávolsága vízzel 100 m, hab-üzemmódban 90 m, valamint az új RM35 a maga 4750 l/perc teljesítményével, 85 m (víz) illetve 76 m (hab) hatótávolsággal.

A talaj közeli tüzek (futómű) jobb leküzdhetősége érdekében az RM35-t egy süllyeszthető front-oltókarra szerelték, amely az önvédelmi fúvókarendszerhez kapcsolódik. A magasból történő tűzoltáshoz a Panther 8x8 Stinger oltókarral szerelhető, amely 16 illetve 20 m magasságig nyújtható ki.

 

Jobb lett bent ülők védelme

Az új Panther kabinjában ülő csapat védelme kiváló, amit az ECE R29/3 szerinti törésteszt sikeresen igazolt. A kabin emellett több helyet és pakolási lehetőséget, valamint a nagyobb üvegfelületeknek, a karcsúbb A-oszlopnak és a keskenyebb műszerfalnak köszönhetően lényegesen jobb kilátást kínál.

A kabinban lévő modern komfortról új kabincsapágyazás gondoskodik, amit a javított szigetelés a talajegyenetlenségekből származó mozgásoktól hoz magával. És az új Panter 8x8-ban most a szivattyú is határozottabban függetlenített a szivattyúháztól, úgy, hogy például a pump-and-roll üzemmódban keletkező rezgések nagyon visszafogott mértékben tevődnek át a szomszédos részegységekre.

 

Bécs teljesen átáll

Ausztria legnagyobb légikikötője, a Bécs-Schwechati repülőtér teljes repülőtéri tűzoltó gépjármű flottáját lecseréli és a jövőben több 7-PANTHER-b-2017.jpgRosenbauer tűzoltó gépjárműt üzemeltet: az E8000/E3000 mentőlépcsők mellett, amelyek már rendszerben vannak, év végéig két Panther 6x6 S-t állít szolgálatba, amelyekkel a repülőtéri tűzoltóság közutakon és az ellátási területhez tartozó ártéren is vonulhatnak. A következő évben aztán további négy új Panther 8x8-ast vesznek fel a járműparkba, hogy ez által Bécs repülőtere világviszonylatban a legmodernebb repülőtéri tűzoltó- és műszaki mentő gépjármű flottával rendelkezzen.

 

Az új Panther 8x8 számokban

 

Alváz Rosenbauer 52.1400 8x8

Motor:          2 x Volvo D16 Euro 5 (Euro 6 opcionális)
Teljesítmény:          1.030 kW (1.400 PS)
Váltó: Allison automata váltó
Fékek:          tárcsafékek
Legénység:   1 + 5 fő
Oltóanyag:    16.800 l víz, 2.200 l habképző és 500 kg por / CO2
Szivattyú:     N110 10.000 l/min teljesítménnyel 10 báron
Hab bekeverő rendszer:    FOAMATIC E
Tető ágyú:    RM80            9.000 l/perc
Frontágyú:    RM35            4.750 l/perc
Oltókarok (opcionális):      STINGER, HVLA (nagy mennyiség kis roham)
Méretek H x Sz. x M:        13,1 x 3,0 x 3,7 m Illetve. 12,0 x 3,0 x 3,7 m
Súly: 52 t

A Magirus megállíthatatlan a fejlesztésben

 Magirus-1.jpg




A Magirus a világ vezető innovátora a magasból mentő létrák területén. Az 52, 55, és 60 méteres magasság után új dimenzióba törve kifejlesztette és bevezette M68L típusú modelljét, mely 68 méteres munkamagasságával jelenleg a világ legmagasabb magasból mentő létrája.




 
 
 
 
 
 
 
 
Rendeld meg a Florian exPress Magyar Tűzbiztonsági Folyóiratot!
Megjelenik évente 6-szor.
Előfizetési díja egy évre: 5292 Ft.
info@firepress.hu
Schrack_banner_140905.gifDrager-oldal.jpgkonifo-banner-florian.gif

A Florian express 2017 decemberiszámának tartalmából:

 🔥Röviden

- Pont került az „i”-re
- Újabb szakmai sikereket ért el az Astal Security Technologies Kft.

🔥Tűzjelzés és vészhelyzeti kommunikáció

- Küszöbön a szabályozott és biztonságos tűzátjelzés

- Kontinenseket kötünk össze

- Tűzjelzés lakásokban

🔥Építés és tűzvédelem

- Tűz- és füstgátló lezárások

🔥Tűzoltás és műszaki mentés

-  – Az új, 2017-es veszélyes áru szabályozásról

 


🔥Történelem
- Elmaradt rendszerváltás VI. rész

 
 

 

 

 

 

 

Laptulajdonos: Fire Press Kft.  2484 Gárdony-Agárd, Pf. 8.  Tel.: (22) 789-439, Fax: (22) 789-358  E-mail: info@firepress.hu
Copyright ˆ 2003 . Minden jog fenntartva.