E-press-fej-2016-végleges copy.jpgsbt-head_gif.gif
  Webtérkép    
FŐOLDAL
(A hónap cikke)

Programelőzetes  

 

 

 2018. október 11-13.
FORIAN  – Tűzvédelmi, tűzoltósági és katasztrófavédelmi szakkiállítás

Szervező: ORTEC  Messe und Kongress GmbH

Helyszín: Messe Dresen/ 01067 Dresden, Messering 6/ Németország
Információ: www.messe-florian.de
facebook.com/feuehrmesseflorian


 

 





Tűzoltó gépjárművek

Tigon –  a legdurvább szélsőségekre

10-Rosi-1-18.jpg
A Rosenbauer AG által most bemutatott TIGON egy szélsőséges beavatkozásokra tervezett, kivételes terepjáró tulajdonságokkal rendelkező speciális tűzoltó gépjármű, elsősorban ipari területen való alkalmazásokra. A különleges tűzoltó gépjármű a cseh Tatra által kifejlesztett és már bizonyított off-road kompetenciáját és optimálisan kialakított hajtáselemeit ötvözi az osztrák Rosenbauer által kifejlesztett kiemelkedő oltástechnikájával. A Rosenbauer TIGON a világ legjobb off-road képességű, legvariábilisabb és legtartósabb tűzoltó gépjárművének számít. Teljesítőképessége korunk legrendkívülibb tűzoltó gépjárművévé teszi.

Meggyőző:

  • - rendkívüli terepjáró képessége miatt
    - azáltal, hogy a moduláris kialakítása garantálja a legkülönbözőbb körülményekhez  való tökéletes alkalmazkodást, valamint
    - az oltási technológia kombinálása lehetetlennek tartott funkciókat is lehetővé tesz.

 Profizmus ha és de nélkül

 A TIGON fejlesztésének célja az volt, hogy terepviszonyoktól független maximális  tüzoltási teljesítmény szülessen. Az bben a radikalitásban megfogalmazott  cél a tökéletes illesztés volt a terepjáró alkalmazásra kifejlesztett  Backbone-Tube  alváz és a vezetőfülke között . Az eredmény: egyedülálló ipari tűzoltóautó akár a legkeményebb munkákhoz is.                                                                                                                                     

Kompromisszumok nélküli moduláris tengelytechnológia

A kemény bevetések kompromisszum ok nélküli kialakítást igényelnek. A féltengelyek szabadon mozgó kialakítást kaptak. Ez a különleges tengelykialakítás egy differenciálmű segítségével volt megoldható, amely nem olyan, mint a tengely középpontban lévő klasszikus differenciálmű, hanem a Backbone cső belsejében kap helyet. Mindegyik differenciál egy reteszelő funkcióval rendelkezik, amely a TIGON kiemelkedő mozgékonyságát teszi lehetővé nehéz terepen. A kívánt kialakítástól függően az alváz négy, vagyöttengelyes lehet.

 

Erő szorozva utazási komforttal

 
A TIGON erőforrás esetében sincsenek kompromisszumok. A Rosenbauer a csúcs-specializált ipari tűzoltó gépjármű esetében is a jól bevált és sokszor bizonyított Volvo motorra épít. Ez a hajtás a legnagyobb tartósság és a maximális élettartam szellemében készült. A maga 515 kW700 LE teljesítményű erőforrásával a jármű nagy teljesítménytartalékkal rendelkezik, aminek következtében a motor még a Pump & Roll üzemmódban sem éri el teljesítménye felső határát. A figyelemre méltó vezetési kényelmet, amely többek között arról gondoskodik, hogy a bevetett erők minden időben alapvető feladataikra összpontosíthassanak, a teljesen automatikus nyomatékváltó garantálja.

 A lenyűgöző erő nem ismer a nyugvó állapotot

A Pump & Roll, a vezetés közben végrehajtott oltás, amely leginkább a repülőtéri tűzoltók számára fontos, és ez emeli ki a TIGON-ot is. A különleges ipari tűzoltó gépjármű sorozatszerűen rendelkezik a Rosenbauer speciális PTO (Power-Take-off-mellékhajtómű) mellékhajtással. A PTO mellékhajtómű elosztja a teljesítményt  a szivattyúrendszer és a hajtáslánc között. Ez által a szivattyúk és vízágyúk egyidejűleg is működtethetők menet közben.

Meggyőző felépítés

A lézervágott, hajtogatott és ragasztott profilok alkalmazása rendkívül alaktartó, ugyanakkor könnyű konstrukciót eredményeznek. Ennek köszönhető, hogy a jármű súlypontja alacsony szinten tartható. Ennek a könnyűszerkezetes építésmódnak további előnye, hogy a TIGON-ba – mélyen fekvő önsúlyának köszönhetően – több málhával terhelhető. Adaptabilitása szintén az egyes komponensek moduláris összetételének köszönhető. Az eredmény egy rendkívül rugalmas, mindenféle művelethez alkalmas  tűzoltó jármű: a TIGON.

Oltástechnika –  szélsőségesen modern, szélsőségesen hatékony

A minőség ígérete a Rosenbauer összes alkatrészére vonatkozik, ám az oltási technológia tekintetében, kétszeres, háromszoros. Ebben az esetben a vállalat élen jár a kompetencia és a tapasztalat terén, és az iparág innovatív hajtóerejének számít. A Rosenbauer számára a jó hírnév a TIGON esetében is több mint jogos. A jármű egy csúcsmodern, integrált oltórendszerrel van felszerelve. Minden alkotó elem – szivattyú, bekeverő rendszer vagy vízágyú – annyira tökéletesen illeszkedik egymáshoz, hogy azokból a bevetés minden pillanatában a maximális teljesítmény hozható ki.
10-Rosi-2-18.jpg

Áttekintés

-  Rosenbauer HYDROMATIC bekeverőrendszer
- Rosenbauer  FIXMIX 2.0 bekeverőrendszer
- N80 vagy N130 Univerzális szivattyú
- H5Magasnyomású szivattyú
- A tetőmonitor RM130C-ig ChemCore fúvókával
- Orrmonitorok az RM15C-ig



(Forrás: Rosenbauer AG)
Vissza


 

Az első LF 20 fecskendő Compackt Line alapon: kompakt és nagy teljesítményű


6-LF-20).jpg(2018. június 2.) A németországi Hessen tartományban található Hofheim tűzoltósága számára készült új LF 20 típusjelű tűzoltó gépjármű széles körű alkalmazhatóságához átfogó felszereltségre volt szükség. A működési terület sokfélesége – beleértve a szűkutcás óvárost is – azt is szükségessé tette az új jármű számára, hogy a lehető legsokoldalúbb legyen. A megoldást az osztrák Rosenbauer cég „Compact Line” sorozatának első  LF 20 típusa kínálta.

„Szükségünk volt egy relatív kicsi, mégis erős fecskendőre” - mondta Jörg Daniel, Hofheim am Taunus tűzoltóságának parancsnoka. Ez azt jelentette, hogy az összes érvényes szabvány figyelembe vételével különös figyelmet kellett fordítani a méretek redukálására. A Rosenbauer technikusai nemcsak, hogy megvalósították ezt az elvárást, de túl is lépték a remélteket: az LF 20 relatív kicsi, fordulékony jól manőverezhető és még a szabvány szerinti málha mellett kiegészítő felszereléssel is rendelkezik.

Az új jármű egy 3,9 méter tengelytávú MAN TGL 12.250 BL alvázra épült. A kis tengelytáv szűk fordulókört biztosít és a viszonylag csekély, 2,35 méter szélességnek köszönhetően az LF 20 könnyen elfér a keskeny kisvárosi sikátorokban is. A csekély méretek természetesen célszerűnek bizonyulnak ilyen célokra – de közben persze helyet kell biztosítani a szükséges berendezéseknek is. Itt mutatkozott meg a Rosenbauer Kompakt Line bevált szendvicsszerkezetben készült nagyterű felépítmény konstrukciójának erőssége, a könnyen hozzáférhetõ málhaterek és a jól átgondolt rakodási lehetõségek.


Maximális rugalmasság és maximális tárhelyvolumen


A felépítmény maximális lehetőségeket biztosít egy terjedelmes rakodási térfogathoz. Az összes eszközhöz való gyors hozzáférést elektromos retesz biztosítja, amely a teljes málhatéren át húzódik. A padlószendvicsbe integrált segédkeret különösen alacsony rakodási magasságot biztosít, mind a hátsó tengely előtti mind a hátsó tengely mögötti a készüléktereknél. A jármű átgondolt málhája biztosítja, hogy nincs szükség csapótrepnikre vagy fellépőkre a szükséges felszerelést eléréséhez. Ahol annak létjogosultsága van, ott olyan hasznos levételi eszközök segítenek, mint például a málhatérben lévő lengőfalak.
A hofheimi tűzoltóság új LF 20-a nemcsak a belső helyeket használhatja ki, hanem a felépítmény külső adottságait is. A tetőn lévő COMFORT tetődobozban tárolják a szívótömlőket, valamint egy 4 részből álló dugólétrát és egy 3 részes tolólétrát. Ez utóbbi kényelmesen levehető a talajról a kézi létrasűllyesztéknek köszönhetően.


Bevált oltástechnika praktikus kiegészítő felszerelés


Oltástechnika tekintetében az LF 20-nál nem kellett kompromisszumot kötni: az N25 tűzoltó centrifugális szivattyú 2000 l/p-t vízhozamot biztosít 10 bar-nál, és áttekinthető kijelzőn működtethető. A 2000 literes víztartály és a 200 literes habtartály biztosítja az oltóanyag alapellátását a kárhelyen. Ezt négy B-nyomócsonkon vagy egy normál nyomású 50 méteres tömlőn keresztül lehet kijuttatni. Ezen túlmenően az LF 20 a hátsóoldali gyorsbeavatkozóval is rendelkezik. Egy 14 kVA-os áramfejlesztő épp úgy helyet kapott mint egy nedves felszívó. A teljes világítás, beleértve a pneumatikusan és elektromos úton kitolható és forgatható FLEXILIGHT fényárbocot LED-es rendszerűvé alakították át.
A hofheimi tűzoltóság több mint elégedett az új tűzoltófecskendővel: „Évente mintegy 400 bevetést kezelünk illetékességi területünkön – az autópálya közlekedési balesetektől az óvárosban keletkező lakástüzekig. Az LF 20 segítségével minden kárhelyre könnyen eljuthatunk, az intuitív kezelhetőségével, a praktikus és gyors eszközeltávolítási lehetőségeivel lenyűgöz”– mondta Jörg Daniel, parancsnok. A Rosenbauer-nek köszönhetően lehetővé vált a kompakt méretre vonatkozó elvárásaink kompromisszumok nélküli megvalósítása.


(Forrás: Rosenbauer AG)


 

Sokféle jármű egyféle cél

5-Rosi-1.jpgTöbb száz méter tömlő, két habbal oltó berendezés és különböző, nagy hatékonyságú oltóanyagok. A piesteritzi nitrogénművek számára készült univerzális tűzoltó gépjárműfecskendő bátran nevezhető egy igazi „oltóóriásnak”, amely akár félstacionáris oltórendszerek megtáplálására is alkalmas. Egy másik, a továbbiakban bemutatásra kerülő tűzoltó gépjármű esetében, egy ezen túlmutató, másik minőségre is szükség volt: a hofheimi tűzoltóság kívánsága egy olyan kompakt jármű volt, amilyen kompakt egy tűzoltógépjármű csak lehet. Az eredmény a Rosenbauer AG „Compact Line” gyártmánysorozatának új tagja, az LF 20 típus lett.

     A maga alkalmazási területére tökéletesen megfelelő BUFFALO 6x6 a bajor Hof-Plauen kis repülőterén állt szolgálatba. Ezzel a repülőtéri tűzoltó gépjárművel a repülőtéri tűzoltóság a jövőben minden előfordulható beavatkozást sikeresen végre tudja hajtani.
És ezzel a változatosság sor még messze nem ért véget. Lássuk !

     Mintegy 7000 légi eseményt számlál évente a bajorországi Hof-Plauen repülőtere, és ezzel Németország kisebb reptereihez tartozik. Biztonság tekintetében azonban ettől még nem tesz engedményeket – sőt ellenkezőleg. Nem régiben például egy új BUFFALO 6500/500 típusjelű repülőtéri tűzoltó gépjárművet állított szolgálatba, amely hála optimális felszereltségének, a legkülönfélébb eseményeknél is bevethető.

      A légikikötő csak egy pár kilométerre fekszik Hof an der Saale-től, az egykori német-német határba ágyazottan a Frankenwald és Fichtel hegység között elterülő tájban. Leginkább üzemi és üzleti utakra használják, de jelentős a magán légi forgalom is. A reptér biztonságáról a repülőtéri tűzoltóság gondoskodik, amely tíz tűzoltóból és átlagosan évi 20 bevetésben vesz részt.
Ide tartoznak az egyéb készenléti feladatok például futómű- vagy más műszaki problémák a felszállásnál, kifolyt üzemanyag felszedése, de nagy és súlyos igénybevételek, is mint például tüzek, amelyek leküzdéséhez a BUFFALO 6x6-nak köszönhetően a legjobb felszereltséggel rendelkeznek.

Szabványnak szerint, mégis a kívánságok teljesítésével

     Az év eleje óta áll a repülőtéri tűzoltóság rendelkezésére a különböző bevetések leküzdésére az új BUFFALO 6500/500. Ez a jármű nemcsak minden nemzeti és nemzetközi szabványnak felel meg, hanem a tűzoltóság részéről a járműre vonatkozó minden elvárásnak is. Ezek között fontos pont volt a lehető legalacsonyabb súlypont, úgy hogy cserébe ne kelljen hátrányt szenvedni. Az utasok és munkatársak biztonsága mellett így az is teljesül, hogy a reptérnek megfelelő repülőgéptípusok startolhassanak és landolhassanak Hof-Plauen-ben.

3 az 1-ben: Víz, hab és por

     A jármű egy 326 lóerős motorral szerelt Mercedes-Benz Zetros alvázra épült, amely a 6x6-os hajtással kombinálva a megfelelő menetteljesítményekről gondoskodik. Tűzoltás esetén egy erőteljes oltási teljesítményre számíthatnak a beavatkozók. Az N35 normál nyomású szivattyú 3500 l vizet szállít 10 bar nyomással percenként és szolgálja ki az RM25C típusú tetőmonitort és az RM15C típusú orrmonitort. A FIXMIX habbekeverő rendszer mellett a BUFFALÓ-t ellátták egy 500 kg kapacitású porral oltó berendezéssel is. A tartályba 6000 liter fér, illetve itt kapott helyet az 500 literes habképző anyag tartály is.
Érdemes egy pillantás vetni egy ilyen relatív kis forgalmú repülőtér védelmére rendelt tűzoltó gépjármű kiegészítő málhájára is. A pneumatikusan kitolható FLEXILIGHT fényárboc gondoskodik a megfelelő megvilágításról éjszakai bevetések esetén, az erőteljes csörlő a műszaki mentéseknél nyújt hatásos segítséget. Mindezeken túl a BUFFALO rendelkezik önmentő fúvókákkal, sőt egy sűrített levegős pisztollyal kiegészült higiéniafallal is.5-Rosi-2.jpg

A magas minőség egyszerű kezelhetőséggel párosul

A repülőtéri tűzoltóság felelős vezetői tökéletesen elégedettnek mutatkoznak új repülőtéri tűzoltó gépjárművükkel. „Az új BUFFALO 6x6 nem csak az összes feltételnek felel meg annak érdekében, hogy a bevetési területe biztonságáról gondoskodjon, hanem lenyűgöz kidolgozottsága minőségével és egyszerű, áttekinthető kezelhetőségével is” - jelentette ki René Feiler repülőtéri tűzoltó. n

Forrás: Rosenbauer International AG


 

A Bécs-Schwechat nemzetközi repülőtér Rosenbauer Pantherekkel bővítette repülőtéri tűzoltógépjármű-flottáját

 

11-Rosi-Panther.jpg

Mostantól két Rosenbauer Panther 6x6 S és négy Rosenbauer Panther 8x8 típusú repülőtéri tűzoltó gépjármű erősíti a Bécs-Schwechat nemzetközi légikikötő repülőtéri tűzoltóságát és az ott megforduló utasok biztonságát. A repülőtéri igazgatóság ezúttal 5 millió Euró (több mint másfélmilliárd forint) költségráfordítással hajtott végre – mondhatni brutális méretű – flottafejlesztést repülőtéri tűzoltógépjármű-parkján. 

„Repülőterek esetében a biztonság abszolút előtérben szereplő feladat, és a bécsi repülőtér ebben a tekintetben a legmodernebb technikára szavaz”, nyilatkozta Julian Jäger, a Bécsi Repülőtér AG elnöke. „A Rosenbauer AG a repülőtéri tűzoltó gépjárművek világszerte piacvezető gyártója. járművei a világ legnagyobb repülőterein teljesítenek szolgálatot. Az új Pantherekkel bővülő flottánk a ma ismert legmagasabb műszaki színvonalra emelkedik, és örülünk annak, hogy a ma ismert legnagyobb és legmodernebb repülőtéri tűzoltó gépjármű az osztrák repülőtérre Ausztriából érkezik”.
Az ily módon Leondingból Schwechatra érkezett „legnagyobbakat és legmodernebbeket” október 5-én a Bécs-Schwechati repülőtéren mutatta be a Rosenbauer AG vezérkara az európai szaksajtó számos képviselőjének.
A rendezvény keretében Dieter Siegel, a Rosenbauer AG elnöke A Rosenbauer cég idei első háromnegyedévi teljesítményéről adott számot, majd Michael Kaiser, a repülőtéri tűzoltógépjárművek termékmenedzsere mutatta be az összes lehetséges (ICAO, EASA, ADV, FAA és NFPA) követelményeket messzemenően kielégítő Panther-család valamennyi tagját, a királyosztály új 8x8-ast, a mértékadó 6x6-ost, a mindent tudó 6x6 S típust, a sprinter 4x4-est valamint a kompakt 4x4 Air típust, a hangsúlyt természetesen mindvégig a schwechati hatra (új 8x8 és 6x6 S) helyezve.

Gyorsabb, erősebb, biztonságosabb – egy nevezőre hozva ezek lennének az új Panther 8x8 előnyei. A Rosenbauer királyosztály zászlóshajója a piacon már két éve sikeres Panther 6x6 műszaki fejlesztésein tovább építkezve tökéletesítette a repülőtéri tűzoltó gépjárművek sorát. A Panther 8x8 típussal az összes Panther modell új generációra állt át, és immár a 4x4-ek, 6x6-ok és 8x8-ak variánsaiból, a rövid és hosszabb tengelytávú 8x8-akból, valamint a meglévő 4x4 ás 6x6 verziókból álló a flotta állhat a repülőterek rendelkezésére, valamint a 6x6 S típus, amellyel a tűzoltók közutakon is vonulhatnak.


Fokozottt teljesítmény


Az új 8x8-as Panther modellt lenyűgöző teljesítményadatok jellemzik mind a menetdinamikára mind az oltásteljesítményre vonatkozólag. A jármű farrészében elhelyezett dupla Volvo motor meghajtás 1400 lóerőt állít elő 16 literes lökettérfogatából. Euro-6 változata pedig 50 lóerővel még ennél is többet – ami az 52 tonnás járműt 135 km/h feletti csúcssebességre képes felgyorsítani. A gyors erőátvitelről két Allison váltó, a menet- és kanyarstabilitásról aszfalton és laza talajú terepen spirálrugós egytengelyes felfüggesztés gondoskodik. Lényegesen gyorsabb mint korábban. Az átdolgozott meghajtás-koncepciónak köszönhetően a szivattyú Pump-and-Roll üzemmódban való indítása és elzárásának ideje harmadával rövidült le.


Integrált oltástechnika


Miként az egész jármű, a beépített N110 szivattyú is új fejlesztés. Teljesítménye 10 bar nyomás mellett 10 000 l/perc. Az új szivattyú tökéletesen egybehangolt a Pantherben integrált oltástechnikával, amihez egyfelől egy rendkívül precíz, teljesen automatikus hab bekeverő rendszer (benne léghabképző rendszer), másfelől egy elektonikus vezérlésű, 9 000 l/p teljesítményű, 100 m hordtávolságú hab- vízágyú is tartozik.
Rendkívül mozgékony oltókar nyújtja meg a Panther hatótávolságát minden irányban. A Stinger oltókar 16,5 m (opcionálisan 20,0 m) nyújtható ki, és így lehetővé válik a repülőgéptűz leküzdése felülről vagy egy magasított oldalsó pozícióból. Ezen felül az oltókar felszerelhető egy oltólándzsával (Piercing tool), amivel a repülőgép törzsének fala átszúrható és oltóanyag juttatható a belső térbe. Az új HVLA frontoldali oltókar, ami a körkörös védelemre telepíthető, ugyancsak megkönnyíti a talajtüzek (kiömlő kerozin), vagy a talaközeli (futóműtüzek) oltását.


Védett beavatkozók


Az új, az ECE R29-3 törésteszttelt utasfülkében a vonuló raj olyan jó biztonságot élvezhet, mint még soha. Hárompntos biztonsági öv és opcionális oldallégzsákok gondoskodnak a biztonságról. A fülkéből való kilátás a Panther továbbfejlesztése során lényegesen javult, a be- és kiszállást a szélesen nyíló zsanérok vagy pneumatikus nyitású külső ajtók lényegesen megkönnyítették.
Egy a sorozatalvázakkal kapcsolatban ismert új, elektronikus fékrendszer ugyancsak fokozza a Panther biztonságosságát, akár az asszisztensrendszerek, mint például az elektronikus keréknyomás felügyelet.


Több hely, jobb szervizelhetőség


A jármű bal- és jobboldalán található mindkét málhatérben egyformán sok hely van, aminek köszönhetően mindkettőbe gyorsbeavatkozó egység telepíthető. Az oltástechnika kezelőpanelje a műszerterekben található és ezúttal ergonómiailag előnyösebb magasságba lett telepítve.

A jobb hozzáférhetőség céljából számos szerviznyílást alakítottak ki, például a hátsó teret kettéosztották, vagy a műszerfal keskenyebb kialakítást kapott. 

Fotók: Rosenbauer


 

 Elstartolt a negyedik generáció (PANTHER 8x8)

A szuperlatívuszok új tűzoltó gépjárműve a világ legnagyobb repülőterei számára

 

  • §  Teljesítményoptimalizált csúcs jármű új szivattyúval és kabinnal
  • Az első járműveket a párizsi-Charles-de-Gaulle és a dubai-i International Airport állította szolgálatba
  • A bécsi repülőtér a teljes tűzoltó gépjármű flottáját lecseréli

 

7-rosenbauer-a-2017.jpgA világhírű osztrák tűzoltó gépjármű gyártó Rosenbauer cég június végén mutatta be a nyilvánosságnak is minden eddigi idők legnagyobb tűzoltó gépjárművének negyedik generációját. A Panther 8x8 a Rosenbauer márka legnagyobb teljesítményű repülőtéri tűzoltó gépjárműve. Várhatóan a világ olyan legnagyobb repülőterein fognak feltűnni, amelyek olyan repülőgépeket szolgálnak ki, mint például az A380 Airbus, valamint földrajzi kiterjedtségük különleges igényeket támaszt a tűzoltó gépjármű gyorsulásával, csúcssebességével és oltóanyag mennyiségével szemben. A Panther gyártmánysorozat zászlóshajója számos nagy európai repülőtér biztonságán őrködnek, mint például Párizs mindkét repterét, az Orlyt és a Charles de Gaulle, a szinte forgóajtóként üzemelő két német repülőteret, a berlinit és a düsseldorfit, valamint az athéni, genfi moszkvai oszlói és prágai repülőtereket, hogy csak néhányat említsünk a sokkal több közül.

Nemzetközi szinten a Panther 8x8 mindenek előtt Ázsiában és az arab térségben van erőteljesen jelen. Beijing, az utasforgalom tekintetében a világ legnagyobb repülőtere több ilyen járműt is üzemeltet, akárcsak Shanghai-Pudong, Guangzhou és Hong Kong. Indiában Új-Delhiben állomásoznak 8x8-asok, további nagy 8x8 flották találhatók Japán, Szaud-Arábia, Katar és Oman repülőterein. És persze Kapstadtban, Johannesburgban és Durbanban is évek óta készenlétben van a Rosenbauer királyosztályba tartozó tűzoltó gépjárműve.

 

Teljesítmény, biztonság, komfort

 

Az első Panther 8x8-ast 1992-ben állították szolgálatba a genfi repülőtéren, mára a negyedik generációs 8x8 készült el. Akár csak az új Panther 4x4-esek és 6x6-osok, amelyek immár két éve vannak a piacon, az új Panther 8x8-asok is három lényeges ponton estek át jobbításon. A jármű immár nagyobb motor- és oltásteljesítménnyel rendelkezik, a benne ülőknek nagyobb biztonságot kínál és komfortosabban, pontosabban kezelhető, mint az elődmodellek. Mindez egy járműben az alváznál, a felépítménynél, az oltástechnikánál és a villamosság/elektronikánál egy kézből ered. Az első újgenerációs járművek a párizsi Charles de-Gaulle, a dubai-i International Airport és a Bécs- Schwechat repülőterekre kerülnek.

 

Feljavított menetdinamika

Egy Panther 8x8 52 tonnás, emellett 19000 l oltóanyagot szállít a fedélzetén. Hogy a kifutópályán megteendő sprintet a megadott időn belül teljesíthesse, két, egyenként 700 lóerős Euro-5 motorral lett ellátva. Opcionálisan Euro-6 motorokkal is felszerelhetők az új Panther 8x8-asok.

Összekapcsolva az erőcsomagot kevesebb, mint 25 másodperc alatt gyorsítják fel 0-ról 80 km/h-ra és 135 km/h végsebességről gondoskodnak. Szétkapcsolt üzemmódban az egyik motor a kerekeket hajtja, a másik a szivattyút hajtja meg a pump-and-roll (szivattyúműködtetés menet közben) üzemmódhoz. Az átdolgozott hajtáskoncepció rövidebb kapcsolási időt tesz lehetővé pump-and-roll üzemmódba és vissza a kétmotoros hajtás üzemmód állapotába. Egy módosított súly- és tengelyterhelésnek valamint az összsúlypont mélyebbre helyezésének köszönhetően a menetdinamika és –stabilitás erőteljesen tovább javult.

 

Erősebb szivattyú

Oltástechnikai szívként a Panter 8x8-ban az új N 110 nagy teljesítményű szivattyú dobog. Ez a szivattyú egy optimalizált szivattyúhajtással rendelkezik és percenként 10 000 l vizet szállít 10 bar nyomás mellett. Az oltóanyag kijuttatására különböző teljesítményosztályokba tartozó vízágyúk szolgálnak, mindenekelőtt az RM80 tetőmonitor, amelynek átbocsátása 9000 l/perc, lőtávolsága vízzel 100 m, hab-üzemmódban 90 m, valamint az új RM35 a maga 4750 l/perc teljesítményével, 85 m (víz) illetve 76 m (hab) hatótávolsággal.

A talaj közeli tüzek (futómű) jobb leküzdhetősége érdekében az RM35-t egy süllyeszthető front-oltókarra szerelték, amely az önvédelmi fúvókarendszerhez kapcsolódik. A magasból történő tűzoltáshoz a Panther 8x8 Stinger oltókarral szerelhető, amely 16 illetve 20 m magasságig nyújtható ki.

 

Jobb lett bent ülők védelme

Az új Panther kabinjában ülő csapat védelme kiváló, amit az ECE R29/3 szerinti törésteszt sikeresen igazolt. A kabin emellett több helyet és pakolási lehetőséget, valamint a nagyobb üvegfelületeknek, a karcsúbb A-oszlopnak és a keskenyebb műszerfalnak köszönhetően lényegesen jobb kilátást kínál.

A kabinban lévő modern komfortról új kabincsapágyazás gondoskodik, amit a javított szigetelés a talajegyenetlenségekből származó mozgásoktól hoz magával. És az új Panter 8x8-ban most a szivattyú is határozottabban függetlenített a szivattyúháztól, úgy, hogy például a pump-and-roll üzemmódban keletkező rezgések nagyon visszafogott mértékben tevődnek át a szomszédos részegységekre.

 

Bécs teljesen átáll

Ausztria legnagyobb légikikötője, a Bécs-Schwechati repülőtér teljes repülőtéri tűzoltó gépjármű flottáját lecseréli és a jövőben több 7-PANTHER-b-2017.jpgRosenbauer tűzoltó gépjárműt üzemeltet: az E8000/E3000 mentőlépcsők mellett, amelyek már rendszerben vannak, év végéig két Panther 6x6 S-t állít szolgálatba, amelyekkel a repülőtéri tűzoltóság közutakon és az ellátási területhez tartozó ártéren is vonulhatnak. A következő évben aztán további négy új Panther 8x8-ast vesznek fel a járműparkba, hogy ez által Bécs repülőtere világviszonylatban a legmodernebb repülőtéri tűzoltó- és műszaki mentő gépjármű flottával rendelkezzen.

 

Az új Panther 8x8 számokban

 

Alváz Rosenbauer 52.1400 8x8

Motor:          2 x Volvo D16 Euro 5 (Euro 6 opcionális)
Teljesítmény:          1.030 kW (1.400 PS)
Váltó: Allison automata váltó
Fékek:          tárcsafékek
Legénység:   1 + 5 fő
Oltóanyag:    16.800 l víz, 2.200 l habképző és 500 kg por / CO2
Szivattyú:     N110 10.000 l/min teljesítménnyel 10 báron
Hab bekeverő rendszer:    FOAMATIC E
Tető ágyú:    RM80            9.000 l/perc
Frontágyú:    RM35            4.750 l/perc
Oltókarok (opcionális):      STINGER, HVLA (nagy mennyiség kis roham)
Méretek H x Sz. x M:        13,1 x 3,0 x 3,7 m Illetve. 12,0 x 3,0 x 3,7 m
Súly: 52 t

A Magirus megállíthatatlan a fejlesztésben

 Magirus-1.jpg




A Magirus a világ vezető innovátora a magasból mentő létrák területén. Az 52, 55, és 60 méteres magasság után új dimenzióba törve kifejlesztette és bevezette M68L típusú modelljét, mely 68 méteres munkamagasságával jelenleg a világ legmagasabb magasból mentő létrája.




 
 
 
 
 
 
 
 
Rendeld meg a Florian exPress Magyar Tűzbiztonsági Folyóiratot!
Megjelenik évente 6-szor.
Előfizetési díja egy évre: 5292 Ft.
info@firepress.hu
Schrack_banner_140905.gifSchrack_banner_140905.gifkonifo-banner-florian.gif

A Florian express 2018 májusi számának tartalmából:

 

 🔥Fókuszban

 - Fűtőanyagcellával a hatékony tűzmegelőzésért

🔥Tűzjelzés és vészhelyzeti kommunikáció

- A biztonság új dimenziója a Siemenstől: Cerberus DMS felügyeleti rendszer

- Commend – Ipari vészhívó és vezérlő terminálok

- Lakások tűzjelző érzékelőinek távfelügyelete

🔥Építés és tűzvédelem

- Ásványgyapot anyagok alkalmazása a homlokzati hőszigetelésekben

🔥Tűzoltás és műszaki mentés

- Innovatív járműtűzvédelem Magyarországon

- Új PAC 6x00/8x00 személyi gázdetektor család

-  Sokféle jármű, egyféle cél 2.

🔥Történelem

- Elmaradt rendszerváltás IX. rész

- Garázsok tűzbiztonsága - Anno

 
 

 

 

 

 

 

Laptulajdonos: Fire Press Kft.  2484 Gárdony-Agárd, Pf. 8.  Tel.: (22) 789-439, Fax: (22) 789-358  E-mail: info@firepress.hu
Copyright ˆ 2003 . Minden jog fenntartva.