E-press-fej-2016-végleges copy.jpg
  Webtérkép    
FŐOLDAL
(A hónap cikke)

Programelőzetes  

2019. január 30.

OTSZ 5.1 az Országos Tűzvédelmi Szabályzat változásai
TŰZVÉDELMI KONFERENCIA
Rendezvényszervező: TSZVSZ Magyar Tűzvédelmi Szövetség
1149 Budapest Mogyoródi út 32.
Telefon: +36 30 966 5038
tszvsz@tszvsz.hu


 Helyszín: LURDY Ház 6. konferenciaterem
   1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14.

Az Országos Tűzvédelmi Konferencia részletes programja, valamint a jelentkezési lap az alábbi linken keresztül szintén megtekinthető és letölthető:
http://www.tszvsz.hu/bm-okf-tszvsz-orszagos-tuzvedelmi-konferencia-januar-30-lurdy-haz/


2019. február 20.-21.
FeuerTRUTZ, Nürnberg
A megelőző tűzvédelem szakvására
Rendezvényszervező: FeuerTrutz Network GmbH
Stolberger Straße 84.
50933 Köln/Németország
www.feuertrutz.de
www.feuertrutz.de/kongress)
Helyszín: NürnbergMesse /Messezentrum/Nürnberg
90471 Nürnberg/Németország

 

2019. március 19.–22.
Securika Moscow
25. Nemzetközi
védelmi, biztonsági és tűzvédelmi Szakiállítás
Rendezvényszervező: ITE Group plc
Helyszín: Expocentre/Moszkva
14, Krasnopresnenskaya nab.,
Moscow, Russia, 123100
www.securika-moscow.ru
security@ite-events.com

2019. május 14.–17.
MACH-TECH és IPAR NAPJAI Szakkiállítások
Rendezvényszervező: HUNGEXPO Zrt.
1101 Budapest, Albertirsai út 10.
Levélcím: 1441 Budapest, Pf. 44.
(: (1) 263 6000
7: (1) 263 6098
hungexpo@hungexpo.hu
www.iparnaojai.hu

 

2019. november 13–15.
SICUREZZA Nemzetközi Vagyon és Tűzbiztonsági Kiállítás
Rendező: Fiera Milano S.p.A.
Piazzale Carlo Magno, 1 - 20149 Milano, Italia
:: www.fieramilano.it
Kapcsolattartó: Mariagrazia Scoppio
mariagrazia.scoppio@fieramilano.it
www.fieramilano.it

 


 

 





Kis jubileum: 1500

 

(2019. január 20.)
01-Panther-19.jpgA kárhelyre érkezés maximum 3 percet, a szállított összes oltóanyag kijuttatása legfeljebb 2 percet vesz igénybe. A Rosenbauer Panther repülőtéri tűzoltó gépjármű így kevesebb, mint 5 perc alatt hajtja végre feladatát és ezzel ideális esetben akadályoz meg egy repülőgép katasztrófát. A repülőtér üzemeltetők szerte a világban megbíznak a Rosenbauer zászlóshajójában, mivel az a repülőtéri beavatkozások világában évek óta a technika legkorszerűbb szintjét testesíti meg. A múlt év végén a finnországi Finavia légitársaság hat egyforma Panther 6x6 típust állított szolgálatba: ötöt Helsinki-Vantaa repülőtéren, egyet pedig Tampere-Pirkkala repülőtéren. Ez utóbbi Panther volt egyben az 1500-as gyártási számmal rendelkező gyártmány- egy kisebbfajta jubileum.

 Szilaj hajtómű

 

A jubileumi Panther erőforrása egy 750 lóerős (552 kW) Euro 6-os motor, amely a járműnek 120 km/h maximális sebességet biztosít. A 8-fokozatú automata sebességváltóval a 36,6 tonna súlyú repülőtéri tűzoltó gépjármű folyamatosan gyorsítható 0-ról 80 km/h-ra kevesebb, mint 30 másodperc alatt. Ezzel a meghajtással a Panther eléri a tamperei kifutópálya legtávolabbi pontját az ICAO nemzetközi polgári repülési szervezet által előírt idő, azaz három percen belül.

  

Biztonságos megközelítés

 

A legmagasabb szintű biztonságról aktív és passzív biztonsági felszerelések gondoskodnak, miközben a jármű a repülőtéren keresztül száguld a kárhelyre. A személyzet egy az ECE R29-3 szerinti törésteszten vizsgázott vezetőfülkében ül. A jó menettulajdonságok az alváz és felépítmény tökéletes illesztésének, a Panther alacsony súlypontjának, a három méteres járműszélességnek és a speciális, 455 mm felfekvő felülettel rendelkező nagy sebességekhez fejlesztett téli gumiknak köszönhető.A nagy sebességeknél fellépő kritikus vezetési helyzetekben a vezetőt mindezeken felül a kifejezetten a Pantherhez fejlesztett RSC-rendszer (Roll-Stability Control) is támogatja. Ha túl nagy az oldalirányú sodródás, a vezető asszisztens rendszer első lépésben csökkenti a motor nyomatékát. Ha az oldalirányú sodródás továbbra is kritikus marad, egy intenzív fékezés lép fel az összes tengelyen, a jármű sebességet csökkentendő. Ez a beavatkozást önállóan a vezető beavatkozása nélkül a jármű maga hajtja végre.

  

Alkalmazkodás a mínusz 32 oC-hoz

  

A Finavia Panthereknek el kell viselniük a szélsőséges téli körülményeket is. Ezért ezeket a járműveket egy úgynevezett mélyhőmérséklet-csomaggal lettek ellátva, amely járművek működését mínusz 32 fokos hidegben is lehetővé teszi. A téli csomag egyebek mellett tartalmaz egy motor és váltómű előmelegítő berendezést, egy kiegészítő fűtőberendezést azokhoz a felépítmény-komponensekhez, amelyek az oltóvízzel kapcsolatba kerülhetnek (szivattyúház, málhaterek), valamint egy fűtött tető-monitort.

  

Teljes LED technológia

  

Hogy a járművek rossz talaj menti látási viszonyok (sűrű hóesés, köd) is biztonsággal bevethetők, és a vonulás útjába eső akadályok időben észlelhetők legyenek, a vezetőfülkébe egy FLIR-kamerát (Forward Looking Infrared) telepítettek, amely a vonulás útját hőképként jeleníti meg. A Finavia Pantherek ezen kívül mindenütt LED világítással vannak ellátva a frontmonitortól a fényárbocig, továbbá a szűk kanyarok miatti a hátsótengely kormányzással, valamint további kamerarendszerekkel (mint például a tolatókamera, a vízágyúkamera stb.).

  

Mega-oltástechnika

  

A jubileumi Panther oltástechnikája egy teljesen integrált, nagy teljesítményű, egyedi komponensekből felépülő rendszer, amely áll egy 9000 l/perc teljesítményű szivattyúból, egy ezzel összehangolt hab bekeverő rendszerből, valamint elektronikus vezérlésű vízágyúkból. Mindezek minden funkció esetén a vezetőfülkéből egy kézzel, szükség esetén a gépkocsivezető által egyedül kezelhetők. A hab-vízágyúk és a talajfúvókák Pump&Roll üzemmódba kapcsolás révén menet közben is működésbe hozhatók.

A mintegy 14 000 l oltóanyagkészlet az összes alkotóelem optimális rendszerintegrációjának köszönhetően kevesebb, mint két percen belül kijuttatható. A frontmonitort egy ChemCore fúvókával látták el, amely révén az oltópor a hab-vízből álló oltóanyagsugárba juttatható.

  

Hosszú távon partner

  

Finnország 28 repülőtere közül 25-öt a Finavia üzemeltet, közöttük a Helsinki- Vantaa légikikötőt, ahol évente 19 millió utas fordul meg, valamint a – finn légierővel közösen – a Tampere-Pirkkala repülőteret, ahol évi 210 000 utassal számolnak. A főváros repülőterén a 2003-ban felállított Panther-flottát váltották most decemberben le, míg Tampere-Pirkkala most először állított szolgálatba egy Panthert.

  

PANTHER 6x6 (Finavia)

 

  • Alváz: Rosenbauer 39.750 6x6
  • Motor: Volvo D16, Euro VI, 750 PS (552 kW)
  • Váltómű: Twin Disc 8-fokozatú automataváltó
  • Abroncsok: 445/80R25 XGC
  • Gyorsulás 0 - 80 km/h: < 30 másodperc
  • Max. sebesség: 120 km/h
  • Oltóanyag: 12.500 l víz, 1.000 l habképző, 225 kg por
  • Beépített szivattyú: N80 - 8.000 l/perc 10 bar-nál (9.000 l/perc 12 bar-nál) teljesítménnyel
  • Hab-bekeverő rendszer: FIXMIX 2.0E (elektronikusan szabályozott) mit 5-től 500 l/percig
  • porral oltó berendezés: PLA 250
  • Tetőmonitor: RM80 9.000 l/perc teljesítménnyel
  • Frontmonitor: RM15C 1.500 l/perc (ChemCore-fúvóka)
  •  méretek: L x B x H: 11.750 x 3.000 x 3.650 mm
  • Megengedett összsúly: 39.000 kg

      

                     

                    

 

Rendeld meg a Florian exPress Magyar Tűzbiztonsági Folyóiratot!
Megjelenik évente 6-szor.
Előfizetési díja egy évre: 5292 Ft.
info@firepress.hu
Schrack_banner_140905.gifkonifo-banner-florian.gif
Laptulajdonos: Fire Press Kft.  2484 Gárdony-Agárd, Pf. 8.  Tel.: (22) 789-439, Fax: (22) 789-358  E-mail: info@firepress.hu
Copyright ˆ 2003 . Minden jog fenntartva.